Hymon II: 19. fejezet


Arra keltem, hogy valaki sír. Villámsebességgel keltem ki az ágyból és szaladtam a hang irányába.
Emese sírt. Leesett a lépcsőről. Emmett már vigasztalta.
-          Mi történt?- kérdeztem és átvettem.
-          Leestem a lépcsőn. – mondta sírva.
-          Sss. –nyugtatgattam.

Ma még átmentünk Carlisleékhoz. Kivéve Maximot és Rosaliet. Ők elmentek a játszótérre, kutyát sétáltatni. 
Emily csöndbe volt egész végig. Emese hangját sem lehetett hallani. Emese furán viselkedett. Titkol valamit. Majd mindjárt kiderítem.
-          Mi a baj Emese?
-          Semmi. – túl gyorsan vágta rá.
-          Mi a baj?
-          Semmi. Anyu, tényleg. Semmi… komoly. – a végét csak halkan mondta.
Nem faggattam tovább.
Emese jobb kezes volt. A kocsiajtaját mégis a bal kezével nyitotta ki.
Kézen fogtam és hallottam, ahogy felszisszen.
Leguggoltam elé.
-          Mi a baj?
-          Csak egy picit fáj a kezem. De tényleg semmi komoly.
-          Kicsim. Miért nem mondtad el?
-          Mert biztos elvittél volna orvoshoz. És én nem szeretem az orvosokat.
-          Nem vittelek volna el, mert én is orvos vagyok.
-          Nem úgy értettem, hogy utálom az orvosokat. Téged nagyon szeretlek.
Megfogtam a másik kezét és bementünk a házba.
-          Sziasztok!– köszönt Esme.
-          Szia, nagyi!
-          Szia! Carlisle itthon van?
-          Itthon. A nappaliban.
-          Köszi. – nyomtam egy gyors puszit az arcára, majd magam után húzva Emesét bementem a nappaliba.
Carlisle a fotelba ült.
Elengedtem Emese kezét. Leguggoltam a fotel mellé. Nyomtam egy puszit Carlisle arcára.
-          Cherry. Megijesztettél. – mondta mosolyogva. – Korán keltél?
-          Inkább gyorsan. Életembe nem keltem ki olyan gyorsan az ágyból, mint ma.
-          Na, és miért?
Rámutattam Emesére.
-          Büntetés lesz neki, amit most fogok kérni.
-          Tőlem?
-          Igen.
-          És miért bünteted meg?- kérdezte Carlisle.
-          Titkolózik. Egyszer már megbeszéltük, hogy nem titkol el semmit. Aztán szóba jött, hogy nem szereti az orvosokat és…
-          Nem!
-          Az unokád nagy valószínűséggel eltörte a kezét és eltitkolta. Én még tudom, hogy milyen az, amikor a csont rossz irányba mozdul el. – mondtam halkan, hogy csak Carlisle hallja.
-          Ez most igaz, vagy csak a büntetés miatt mondod?
-          Emese?- szóltam neki.
Emese félénken ránk pillantott. Valószínűleg megérezte, hogy róla beszéltünk. Elkezdett futni. Kiszaladt az ajtón.
-          Az én lányom. – mondtam és utána szaladtam.
Carlisle is futott. Az unokáit nagyon szerette.
Már azt hittem, hogy kiköpöm a tüdőm, amikor Emese megbotlott és elesett.
Nem tudom, hogy kitől örökölte, hogy mindenbe megbotlik, de a mai nap nem jött össze neki.
-          Emese, jól vagy?- kérdeztem aggódva.
-          Igen. – mondta durcásan. A keze – jobb – már a kétszeresére dagadt. A lába vérzett.
-          Mi a baj?
-          Semmi. Rólam beszéltetek.
-          Igen.
-          Miért?
-          Mert ha eltört a kezed, akkor be kell gipszelni.
-          Az fáj?
-          Nem. – mondtam és megpusziltam a feje búbját.
-          Büntetést fogok kapni?
-          Igen. – mondtam. – Sajnos el kell mennünk egy orvoshoz.
-          Anyu… Kérlek ne… - sírta Emese.
-          Nem fog megenni.
-          Honnan tudod? Lehet, hogy egy gonosz bácsi lesz, vagy néni.
-          Én sem szerettem az orvosokat. Sőt most sem szeretem őket. –félve felpillantottam Carlisle felé, aki mosolyogva nézett minket.
-          Akkor miért lettél az?
-          Mert gyógyítani szeretek. És nincsenek gonosz bácsik, se nénik. Ebben biztos lehetsz.
-          Nincsenek? De anyu, én a te orvosodhoz akarok menni. Ő biztos nem gonosz. – elmosolyodtam. – Most meg miért mosolyogsz?
-          Mert én is erre gondoltam, csak te elszaladtál.
-          Hoppá… Bocsánat, többé nem teszek ilyet.
-          Megbocsátok. De mond csak, kitől örökölted ezt a kétbalkezességet?
-          Van egy tippem. – szólt közbe Carlisle.
-          És ki az?- kérdeztem kíváncsian.
-          Te.
-          Én? Én sose voltam kétbalkezes. Egyszer volt csak balesetem. Vagy többször…
-          Anyu, te kétbalkezes voltál?
-          Ezek szerint. A papa jobban tudja.
-          Papa, anyu tényleg kétbalkezes volt?
-          Igen. Egyszer kitört a cipőjének a sarka és eltört a lába, de nem vette észre, vagy nem akarta észrevenni és akkor történt a baj. Anyukád ettől óv téged.
Emese lassan felállt.
-          Anyu, ugye tudsz róla, hogy Emily az ágyamba sarat tett?- árulkodott Emese.
-          Nem. De te mit csináltál? – valami oknak kellett lennie.
-          Semmit. Maxim megdobta egy párnával. Aztán én voltam ott és az én ágyam kapta a sarat. Aztán apu bejött és Emily eltüntette a sarat. És apu engem szidott le, mert én saras lettem, amikor Emily eltüntette.
-          Majd beszélek apuval. Jó?
-          Jó.
Karomban a lányommal mentem vissza.
Letettem a kanapéra.
Esme jött be az ajtón. Kezében egy tálca levessel.
-          Mi történt?- kérdezte.
-          Elestem, de semmi komoly. – mondta Emese vidáman.
Ránéztem Carlislera, aki mosolyogva hallgatta Emese ,,semmi komoly” mondatát. 
-          Tényleg nem komoly?- kérdezte Esme tőlünk.
-          Tényleg. Csak fogócskáztunk és megbotlott.
-          Carlisle is fogócskázott?- kérdezte és elkezdte enni a levest. Kicsit meglepődtem.
-          Muszáj volt. Nem bírtam volna egyedül elkapni.
Carlisle elindult fel. Megfogtam Emese kezét és követtük Carlislet.
Beléptünk Carlisle dolgozószobájába.
-          Ez milyen szoba? –kérdezet Emese.
-          A dolgozószobám.
-          Aszta.
Leültettem egy székre Emesét.
-          Anyu mire készülsz?
-          Én semmire. A papa viszont meg fog vizsgálni.
-          A papa?
-          Ige, én.
-          A papa is orvos?- kérdezte reménykedve, hogy a válasz nem lesz.
-          Igen. – mondtam.
-          És még ki orvos? – kérdezte, már semmiben sem reménykedett.
-          Edward.
-          Túl sok orvos. – jelentette ki durcásan.
Carlisle óvatosan megtapogatta Emese kezét. Ő is mosolygott és én is mosolyogtam.
-          De ugye tudod, hogy nem osztozok?- kérdeztem Emesétől.
-          Még velem se?- nézett kiskutyaszemekkel.
-          Nem. Na jó. – mondtam és megpusziltam.
Carlisle óvatosan letette Emese kezét az ölébe. Még mindig mosolygott.
-          Mit szólnál hozzá, ha nem kéne begipszelni?- kérdezte Carlisle Emesétől.
-          Hé!- mondtam.
-          Egyelőre én az orvos, te az aggódó anya. – mondta Carlisle.
-          Jó. Akkor mit javasol Dr. Cullen?
-          Egy kötést, persze csak akkor, ha Emese nem mozgatja a kezét.
-          Rendben, Dr. Cullen. Egy pillanat. Ha te vagy Dr. Cullen akkor én ki vagyok?
-          Hacsak nem szeretnéd felvenni a keresztnevemet, akkor Dr. Cherry Cullen. – mondta nevetve, hisz ez ésszerű volt.
-          Oké.
-          Anyu, te is Dr. Cullen vagy?
-          Igen, de nem rég óta. Három éve, mikor hozzámentem apuhoz, akkor lettem Cullen.
-          És előtte mi voltál?
-          Winkins. Cherry Winkins.
-          De szép név.
-          Igen, az volt.
Carlisle lassan bekötötte Emese kezét.
-          Anyu, ugye sose hagysz el?
-          Sose. Miért kérdezed?
-          Mert volt egy álmom, és te elmentél. Sírva.
-          Jaj, kicsim. Nem fogok elmenni. Nem hagynálak itt.
-          De, anyu. Nem szeretnél minket bajba sodorni. – jött be az ajtón Emily.
-          Miért hiszitek azt, hogy el fogok menni?
-          Megérzés. És lehet, hogy minket nem, de egy valakit igenis itt szeretnél hagyni. Nem tudom miért, de biztos megbántott. – mondta Emily és leült mellém.
-          Anyuci, szeretném, ha ez lenne a legszebb karácsonyunk. – mondta Emese.
Carlisle szomorúan nézett föl.
-          Alice látta, ahogy sírva kilépsz egy ajtón. Ha jól látta, akkor a saját otthonotok ajtaján.
-          Ugyan már. Biztos csak az erdőbe megyek.
-          Anyuci, te terhes vagy és én látom Esme és a te jövődet is. Nem akartam eltitkolni, de nem szeretném, ha megvalósulna. – Emesét csak egy pici szakította el a sírástól.
-          Te látod a jövőmet?- néztem rá.
-          Nem az egészet. Csak egy picit. Van olyan, hogy arc nélkül. De a tiedet már nem látom.
A nyugtató szavak. És a lányaim meg az apósom arról beszélgetnek, hogy ÉN elmegyek, a hideg is kirázott.
-          Mit szólnál hozzá, ha megpróbálnánk megakadályozni?- kérdezte Emese. Carlisle valahol leragadt és sejtettem, hogy hol.
-          Megakadályozni?- kérdezett vissza Emily.
-          Igen. Anyu, ugyebár a mi házunkból megy el. De ha nem megy haza?
-          Lányok, haza kell mennem. – szakítottam félbe ezt az ,,A” tervet.
-          Miért?
-          Mert ott van mindenem.
-          Mi minden?
-          A családom. Vagyis ti.
-          De…
-          Nem fogok elmenni. Főleg, hogy tudom, hogy miket láttatok. Mert gondolom te kiolvastad a nővéred fejéből. – öleltem át Emilyt.
-          Igen. – jött a válasz.
Carlisle szótlanul meredt előre.
-          Carlisle?
-          Cherry, te terhes vagy?
-          Hidd el, egész eddig én sem tudtam róla. De miért?
-          Beterveztétek?
-          Igen. – aztán rájöttem. - Alice…
Carlisle bólintott.
-          Nem tudom, hogy mi fog történni. – mondta félve Carlisle.
-          Én sem. – mondtam.
Lementünk a nappaliba. Eléggé letargikus állapotban volt mindenki.

(21:00 óra, La Push)

Curranty kitett magáért. Olyan vacsorát rittyentett, hogy azt hittem kipukkadok.
-          Cher, hazavisszük a gyerekeket. – mondta Emm.
-          Rendben. Én is nemsokára megyek.
-          Cherry, azt hallottuk, hogy Esme terhes. Igaz ez?- kérdezte Plumy.
-          Igen. Emese képessége…
-          Biztos nagyon boldog, hisz erre vágyott.
-          Igen.
-          Te is nagyon ki vagy virulva. – jegyezte meg Curranty.
-          Le sem tagadhatnám, ugye?
-          Aha. Mesélj!- kérlelt Plumy.
-          Az az igazság, hogy nem csak Esme terhes.
-          Istenem, terhes vagy?- ugrott fel örömében Plumy.
-          Igen.
-          Mindenki terhes?- kérdezte Curranty.
-          Nem.
-          Ha azt vesszük, akkor csak hárman. – mondta Plumy.
Elakadt a lélegzetem. Plumy terhes.
-          Cherry, vegyél levegőt. – rázott meg Curranty.
-          Te… te terhes vagy?
-          Igen. – bólogatott Plumy.
-          Hisz ez csodálatos.
Még egy fél órát ott maradtam, majd hazaindultam.
Otthon csöndbe mentem fel a lépcsőn, mert nem akartam felébreszteni a gyerekeket.
A vendégszoba ajtaja –ahol most Rosalie lakik - résnyire nyitva volt. Közelebb mentem és benéztem.
Bár ne tettem volna. Rosalie és Emmett csókolóztak. Visszafojtottam a sírást. Bementem a hálószobába és bezártam magam mögött az ajtót.
Aztán elkezdtem írni. Közben sírtam. Miután leírtam, azt, amit akartam felálltam és elkezdtem pakolni. Gyorsan bepakoltam egy csomó ruhát. Tara halkan nyüszített.
-          Tara, édes kiskutyám. Velem akarsz jönni?
Tara halkan vakkantott.
Emmett elment vadászni.
Csöndben bementem mindegyik gyermekem szobájába és nyomtam a fejük búbújára egy-egy puszit.
Sírva léptem ki az ajtón. Beültem a kocsiba és elhajtottam.
Gondolatok ezrei cikáztak a fejemben, nem álltam meg. Csak mentem és mentem…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése